ATH ja koerateraapia

ATH ja koerateraapia: kuidas teraapiakoerad toetavad laste sotsiaalset arengut.

ATH mõjutab paljusid peresid ja kogukondi ning selle mõjust räägitakse üha enam. Ühiskonnas otsitakse pidevalt uusi ja tõhusaid viise, kuidas toetada lapsi, kellel on raskusi keskendumise ja sotsiaalse suhtlusega. Koerateraapia on üks sellistest meetoditest, mis pakub looduslikku ja kaasavat võimalust parandada ATH-ga laste heaolu. See artikkel annab väärtuslikku teavet selle kohta, kuidas loomadega suhtlemine võib aidata lastel arendada paremaid sotsiaalseid oskusi ja enesekindlust.

ATH ja sotsiaalsed väljakutsed
Laste tähelepanupuudulikkuse ja hüperaktiivsuse häire (ATH) mõjutab nende igapäevaelu, eriti sotsiaalset suhtlemist. Paljudel ATH-ga lastel on raskusi teistega suhtlemisel, silmsideme hoidmisel ja vestlustes osalemisel. Tavapäraste ravimeetodite, nagu ravimid ja kognitiiv-käitumisteraapia (CBT), kõrval otsitakse üha enam ka täiendavaid lahendusi, mis toetaksid laste arengut loomulikul ja kaasaval viisil. Üheks selliseks võimaluseks on loomadega toetatud sekkumised, sealhulgas koerateraapia.

Uuringu eesmärk ja meetodid
Hiljutine teadusuuring keskendus sellele, kuidas mõjutab koerateraapia ATH-ga laste sotsiaalseid oskusi. Uuringus osales 35 last, kes osalesid 12-nädalases programmis. Lapsed jagati kahte gruppi – üks rühm osales CBT-s koos elava teraapiakoeraga, teine rühm kasutas sama programmi, kuid koera asemel oli pehme mängukoer. Laste käitumist jälgiti videote abil ja hinnati spetsiaalse OHAIRE (Observation of Human-Animal Interaction for Research) süsteemi kaudu.

Peamised tulemused
Kuigi lapsed suhtlesid elava ja mängukoeraga võrdselt, ilmnes, et elava koera kohalolekul suurenes märkimisväärselt lapse ja täiskasvanu vaheline suhtlus. Lapsed tegid rohkem silmsidet, osalesid aktiivsemalt vestlustes ja näitasid üles suuremat kaasatust. Samuti ilmnes, et koerateraapia rühmas osalenud lastel paranesid üldised sotsiaalsed oskused, mis viitab teraapiakoerte võimalikule positiivsele mõjule ATH-ga laste arengus.

Mida see tähendab ATH-ga laste jaoks?
See uuring kinnitab, et koerateraapia võib olla kasulik ATH-ga laste sotsiaalse suhtluse parandamiseks, eriti täiskasvanutega suhtlemisel. See toetab ideed, et loomadega toetatud sekkumised võiksid olla osa ATH tugiprogrammidest, pakkudes lastele turvalist ja toetavat keskkonda, kus nad saavad harjutada ja arendada oma sotsiaalseid oskusi.

Kuigi vaja on veel täiendavaid uuringuid, viitab see teadustöö, et koerateraapia võib olla väärtuslik täiendus ATH-ga laste igapäevases toetuses, aidates neil paremini suhelda ja end enesekindlamalt tunda.

Viide algsele teadusartiklile:
Nieforth, L. O., Guerin, N. A., Stehli, A., Schuck, S. E. B., Yi, K., & O’Haire, M. E. (2024). Observation of human-animal interaction for research (OHAIRE) behavior coding in a randomized control trial of children with attention-deficit hyperactivity disorder (ADHD) and a canine-assisted intervention. Frontiers in Psychiatry, 15, 1327380. https://doi.org/10.3389/fpsyt.2024.1327380

Share the Post:

Veel artikleid